Urheilulinja

Nilsiän lukion urheilulinjalla opiskelleiden lajeja ovat viime vuosina olleet mm. salibandy, jalkapallo, yleisurheilu, hiihto, golf ja ratsastus. Urheilulinjalla opiskelu on kuitenkin mahdollista myös muiden lajien urheilijoille. Nilsiän lukio on yksi Kuopion alueen urheiluakatemian jäsenoppilaitoksista.

Urheilulinjan opiskelijoilta edellytetään tavoitteellista harjoittelua, valmennusohjelmaa ja kilpailemista omassa lajissa, seurajäsenyyttä ja lisenssiä. Opintomenestyksen kouluaineissa on oltava sellainen, että urheilun ja opiskelun yhdistäminen on mahdollista.

Urheilulinjan opiskelijan ohjelmaan kuuluu

• aamutreenit kolmesti viikossa:
    • urheilijoiden yhteistä yleisvalmennusta
    • lajitreenejä oman seuran kautta niissä lajeissa, joissa valmennus saadaan järjestymään, tai
    • itsenäistä harjoittelua oman valmentajan kanssa tehdyn valmennussuunnitelman mukaisesti sekä
  • urheilijan polulla kehittymistä tukevia verkko-opintoja esim. ravitsemuksesta.

Kuopion alueen urheiluakatemian jäseninä urheilijaopiskelijoille urheilijaopiskelijoille tarjotaan urheilijan terveystarkastus sekä esimerkiksi taito- ja ominaisuusvalmennusta, fysioterapiapalveluja tai psyykkistä valmennusta sen mukaan mitä paikkakunnalla on mahdollista toteuttaa, ja mitkä urheilijan yksilölliset tarpeet ovat.

Nilsiän lukiossa huomioimme huipulle tähtäävän urheilijan harjoittelun ja kilpailumatkojen mukanaan tuomat haasteet. Joustavat opetusjärjestelyt ja yksilöllinen ohjaus niin lukioaikana kuin jatko-opintoihinkin suuntautuessa ovat koulumme vahvuuksia.

Kysy lisää!

Lukion rehtori Aurora Hansen, 044 748 2255