Urheiluvalmennus

Nilsiän lukiossa voit yhdistää tavoitteellisen urheilun ja lukio-opinnot!

Nilsiän lukiossa voit suorittaa osan opinnoistasi alppihiihdon valmennusryhmässä, jota toteutetaan yhteistyössä Tahkon alppikoulun kanssa.

Nilsiän lukion urheilulinjalla opiskelleiden lajeja ovat viime vuosina olleet mm. salibandy, jalkapallo, hiihto, golf ja ratsastus. Urheilulinjalla opiskelu on kuitenkin mahdollista myös muiden lajien urheilijoille. Nilsiän lukio on yksi Kuopion alueen urheiluakatemian jäsenoppilaitoksista.

Sekä alppivalmennuksessa että urheilulinjalla opiskellessasi kerrytät opintopisteitä osaksi lukio-opintojasi.

Opiskelijaksi alppilukioon ja urheilulinjalle haetaan yhteishaussa osana Nilsiän lukion normaalia opiskelijavalintaa. Tämän lisäksi Tahkon alppikoululla on oma valintaprosessinsa. Muiden lajien urheilijat valitaan hakuprosessissa, jossa arvioidaan hakijan urheilullista tasoa ja sitoutumista valmennukseen sekä edellytyksiä opiskelun ja urheilun yhdistämiseen.