Poikkeustilanteet ja tapaturmat

Poikkeustilanteet

Poikkeustilanteissa on ehdottoman tärkeää pysyä rauhallisena ja toimia annettujen ohjeiden mukaan. Jos tilanne vaatii poistumista, tapahtuu se aineenopettajan johdolla. Kokoontumispaikalle järjestäydytään opetusryhmittäin opettajan ohjeen mukaisesti.

Tapaturmat ja vakuutukset

Tapaturma on äkillinen, ulkoinen ja ruumiinvamman aiheuttava tapahtuma, joka sattuu vakuutetun tahtomatta. Kuopion kaupungilla on koulutapaturmien korvaamiseen koulussa, koulumatkalla ja koulun järjesmissä tilaisuuksissa sekä omaisuusvahinkojen korvaamiseen Vakuutusyhtiö Pohjolasta vapaaehtoinen ryhtapaturmavakuutus (sopimus 16-512-824-4), jonka vakuutusehtoihin voi käydä tutustumassa Wilmassa.

Tapaturmasta on tehvä ilmoitus 14 vuorokauden kuluessa. Tapaturmailmoituslomakkeen ja tarkemmat ohjeet saa koulusihteeriltä.

Tapaturman sattuessa ota yhteys Pihlajalinna Terveysmestari -palveluun esimerkiksi puhelimitse 0100 5225, palvelu on avoinna joka päivä 7 – 23. Terveysmestarilta saat hoito-ohjeet ja tarvittaessa ohjauksen sopivaan hoitoon. Mikäli lääkärikäynti on tarpeellinen, koulun henkilökunta tai kouluterveydenhoitaja antaa koulutapaturmatiedotteen sekä tapaturmailmoituslomakkeen loukkaantuneelle tai saatajalle. Kiireellisissä tilanteissa nämä toimitetaan mahdollisimman pian jälkikäteen. Koulusihteeri tekee tapaturmailmoituksen vakuutusyhtiöön.

Opin­to-opas 2023 - 202425.5.2022